Op de tiende verdieping van het stadskantoor in Utrecht bevindt zich het medewerker-serviceplein voor de medewerkers van Gemeente Utrecht. Omdat het oude interieur niet meer aansloot op de nieuwe behoeftes van de gebruikers, heeft de gemeente ons om hulp gevraagd. Het resultaat is een ontwerp waarbij het serviceplein een zeer open uitstraling heeft gekregen, met duidelijke zichtlijnen en een heldere routing. De verdieping is met het nieuwe interieur multifunctioneler en efficiënter benut, met faciliteiten voor slimmer samenwerken en ontmoeten voor alle medewerkers van de gemeente. Op twee manieren hebben we een verwijzing naar de stad Utrecht toegevoegd; er zijn fullcolour geprinte karpetten met afbeeldingen van de Dom en van de Oude Gracht geplaatst en er zijn kasten gecreëerd waar items in zijn geplaatst die symbool staan voor de kernwaarden van de gemeente. Op deze manier komt de identiteit van Gemeente Utrecht en haar trots op de stad tot leven.
Saskia Cornelissen is programmamanager Slimmer Ontmoeten & Werken bij Gemeente Utrecht. Na afloop heeft zij met ons gedeeld wat ze van het resultaat vindt:
“Mooi hoe we in teamverband deze etage met zoveel mogelijk hergebruik van meubilair hebben omgevormd tot een multifunctionele, doelmatige en gastvrije werkomgeving. Een plek waar medewerkers van het Stadskantoor elkaar kunnen ontmoeten, (samen-)werken en de volledige gastvrijheid van het Servicecentrum ervaren.”
Meer over het project lezen? Bekijk de foto’s in ons portfolio.